Ciągłe zmiany na rynku pracy. Wahania w wynagrodzeniach i dostępnych wakatach, a także chęć zmiany zawodu czy brak umiejętności promowania siebie i swoich kompetencji. To najczęstsze powody, które motywują nas do poszerzania swoich kwalifikacji zawodowych. Coraz częściej stawiamy na profesjonalne kursy i szkolenia, co możemy dzięki nim zyskać?
Kursy i szkolenia, czyli inwestycja w siebie!
Głównym celem, jaki realizujemy poprzez kursy i szkolenia zawodowe, jest podwyższenie swoich kwalifikacji i kompetencji zawodowych. Z jednej strony za ich pomocą możemy zdobywać całkiem nowe kwalifikacje i kompetencje. Z drugiej zaś, posiadając już jakieś umiejętności, potwierdzone przez zdobyte wcześniej certyfikaty czy dyplomy, decydujemy się często na uzupełnienie swoich umiejętności sprzedażowych, do czego przygotowują nas szkolenia z marketingu. Dlaczego właśnie marketing?
Wynika to z tego, że niestety, ale dzisiaj nie wystarczy być w czymś dobrym. Jak by to nie zabrzmiało, trzeba również umieć się sprzedać. A raczej potrafić sprzedać swoje umiejętności nowemu pracodawcy lub klientowi. Olbrzymia konkurencja na rynku pracy. I rosnąca kadra wykwalifikowanych pracowników, stawia nas przed koniecznością umiejętnego i korzystnego dla nas zaprezentowania swoich talentów i zalet. A to niestety nie jest takie proste, jak mogłoby się wydawać.
Nie wspominając już o tym, że niezależnie od tego, jaką profesją się zajmujemy, dyplom czy certyfikat szkolenia z marketingu, zawsze będzie naszym dodatkowym atutem. A sama inwestycja w szkolenie się po prostu zwróci.
Szkolenia z marketingu
Zakres tematyczny, jaki obejmują poszczególne kursy i szkolenia z marketingu, jest równie szeroki, jak obszerny stał się w ciągu ostatnich kilkunastu lat sam marketing. To, w jakim kierunku pójdziemy, powinno zależeć od stanu naszej początkowej wiedzy na temat marketingu oraz tego, w jakim celu chcemy go wykorzystywać. Do wyboru mamy m.in. szkolenia z dziedziny marketingu b2b, reklamy i promocji na mediach społecznościowych i Instagramie, video marketing czy zarządzanie public relations. Jeśli chcemy spróbować sił w obsłudze klienta, możemy wybrać szkolenia związane z Customer Experience.
Znajomość podstaw marketingu to niezwykle przydatne umiejętności, które doskonale komponują się praktycznie ze wszystkimi kwalifikacjami i kompetencjami. Dzięki nim możemy skonstruować własną strategię marketingową w przypadku szukania pracy i oferowania własnych usług czy umiejętności. Lub wykorzystać zdobytą wiedzę bezpośrednio w sposób zarobkowy, aplikując na stanowiska związane z prowadzeniem działań marketingowych w wybranym przedsiębiorstwie.
You must be logged in to post a comment.