16 września 2019

Stojaki reklamowe, obok billboardów, są najczęściej używanym nośnikiem reklamy zewnętrznej. Zazwyczaj lekkie i proste w użyciu, pozwalają eksponować różnego rodzaju treści w sposób przystępny dla odbiorcy i wygodny dla reklamodawcy. Wymiana materiałów jest prosta, a nowoczesne technologie pozwalają wyposażać je w oświetlenie, wygodne ramy zatrzaskowe i obudowy chroniące przed szkodliwym działaniem wody, kurzu czy słońca.

Potykacze reklamowe – praktyczne, nowoczesne i pogoda im niestraszna!

Współczesne potykacze reklamowe stanowią tym samym główny front działania w szeroko pojętej reklamie outdoorowej, pozwalając na prezentację materiałów promocyjnych i informacyjnych. Są to jednak produkty uniwersalne, które stosuje się również wewnątrz budynków. Obok ich funkcjonalności, duże znaczenie ma ich różnorodność konstrukcyjna i designerska oraz olbrzymi wybór formatów. Rozróżniamy przede wszystkim:

  • potykacze reklamowe rozkładane (typu A)
  • drewniane potykacze reklamowe
  • potykacze reklamowe z ramami typu OWZ
  • triboardy
  • windtalkery (totemy reklamowe)
  • stojaki na panel.
potykacze reklamowe

Konstrukcje nowoczesnych potykaczy reklamowych charakteryzują się wzmocnioną zazwyczaj  budową, która zabezpiecza je przed szkodliwym działaniem czynników atmosferycznych. Specjalne uszczelnienia chronią materiały reklamowe przed zamoczeniem lub zakurzeniem. A panele przednie wyposażone w folię UV stanowią barierę dla szkodliwych promieni słonecznych, które mogą powodować wypłowienie plakatów reklamowych. Dzisiaj potykacze reklamowe spotykamy wszędzie. Jak daleko sięga ich historia?

Reklama outdoorowa – historia billboardów i potykaczy reklamowych

Stosowanie zewnętrznej reklamy odnotowano już w starożytnym Egipcie. Jednak dla naszej cywilizacji, prawdziwymi narodzinami tego typu formy komunikacji, było wynalezienie litografii – metody drukowania plakatów. Miało to miejsce w 1798 i rozpoczęło popularyzację plakatów, jako nośnika informacji graficznej – wcześniej formą najbliższą billboardom były malowane ręcznie szyldy.

Potrzeba było jednak niemalże 100 lat, aby plakaty reklamowe zaczęły wykorzystywać swój potencjał. Ich prawdziwa popularność narodziła się dzięki Fordowi i rozpowszechnieniu samochodów, jako formy transportu, co przełożyło się na stawianie reklam na poboczach dróg.

W Europie rynek reklamy zewnętrznej kształtowała przede wszystkim francuska firma JCDecaux. Natomiast w Stanach Zjednoczonych, kolebce marketingu, w 1915 roku powstało Narodowe Biuro Reklamy Zewnętrznej. Rozwój reklamy outdoorowej przybierał na sile. Zaczęły powstawać nowe formaty lub przystosowywano do użytku już istniejące konstrukcje, w tym łatwe w użytku i mobilne potykacze reklamowe, reklamy dmuchane czy w końcu banery podłogowe.

Reklama zewnętrzna dziś

Dzisiaj reklama zewnętrzna nadal opiera się głównie na billboardach, potykaczach reklamowych i materiałach w postaci plakatów, chociaż rośnie udział rozwiązań interaktywnych. Nadal jednak spora część rynku bazuje na materiałach poligraficznych, eksponowanych w przystosowanych do tego konstrukcjach. Tym samym potykacze reklamowe jeszcze długo będą narzędziem komunikacji z klientem, co istotne, nadal jednym z najskuteczniejszych!

Show Full Content
Close

NEXT STORY

Close

Marketing Kotlera – strategia, która zawładnęła światem marketingu

20 lutego 2019
Close