Stojaki reklamowe, obok billboardów, są najczęściej używanym nośnikiem reklamy zewnętrznej. Zazwyczaj lekkie i proste w użyciu, pozwalają eksponować różnego rodzaju treści w sposób przystępny dla odbiorcy i wygodny dla reklamodawcy. Wymiana materiałów jest prosta, a nowoczesne technologie pozwalają wyposażać je w oświetlenie, wygodne ramy zatrzaskowe i obudowy chroniące przed szkodliwym działaniem wody, kurzu czy słońca.
Potykacze reklamowe – praktyczne, nowoczesne i pogoda im niestraszna!
Współczesne potykacze reklamowe stanowią tym samym główny front działania w szeroko pojętej reklamie outdoorowej, pozwalając na prezentację materiałów promocyjnych i informacyjnych. Są to jednak produkty uniwersalne, które stosuje się również wewnątrz budynków. Obok ich funkcjonalności, duże znaczenie ma ich różnorodność konstrukcyjna i designerska oraz olbrzymi wybór formatów. Rozróżniamy przede wszystkim:
- potykacze reklamowe rozkładane (typu A)
- drewniane potykacze reklamowe
- potykacze reklamowe z ramami typu OWZ
- triboardy
- windtalkery (totemy reklamowe)
- stojaki na panel.
Konstrukcje nowoczesnych potykaczy reklamowych charakteryzują się wzmocnioną zazwyczaj budową, która zabezpiecza je przed szkodliwym działaniem czynników atmosferycznych. Specjalne uszczelnienia chronią materiały reklamowe przed zamoczeniem lub zakurzeniem. A panele przednie wyposażone w folię UV stanowią barierę dla szkodliwych promieni słonecznych, które mogą powodować wypłowienie plakatów reklamowych. Dzisiaj potykacze reklamowe spotykamy wszędzie. Jak daleko sięga ich historia?
Reklama outdoorowa – historia billboardów i potykaczy reklamowych
Stosowanie zewnętrznej reklamy odnotowano już w starożytnym Egipcie. Jednak dla naszej cywilizacji, prawdziwymi narodzinami tego typu formy komunikacji, było wynalezienie litografii – metody drukowania plakatów. Miało to miejsce w 1798 i rozpoczęło popularyzację plakatów, jako nośnika informacji graficznej – wcześniej formą najbliższą billboardom były malowane ręcznie szyldy.
Potrzeba było jednak niemalże 100 lat, aby plakaty reklamowe zaczęły wykorzystywać swój potencjał. Ich prawdziwa popularność narodziła się dzięki Fordowi i rozpowszechnieniu samochodów, jako formy transportu, co przełożyło się na stawianie reklam na poboczach dróg.
W Europie rynek reklamy zewnętrznej kształtowała przede wszystkim francuska firma JCDecaux. Natomiast w Stanach Zjednoczonych, kolebce marketingu, w 1915 roku powstało Narodowe Biuro Reklamy Zewnętrznej. Rozwój reklamy outdoorowej przybierał na sile. Zaczęły powstawać nowe formaty lub przystosowywano do użytku już istniejące konstrukcje, w tym łatwe w użytku i mobilne potykacze reklamowe, reklamy dmuchane czy w końcu banery podłogowe.
Reklama zewnętrzna dziś
Dzisiaj reklama zewnętrzna nadal opiera się głównie na billboardach, potykaczach reklamowych i materiałach w postaci plakatów, chociaż rośnie udział rozwiązań interaktywnych. Nadal jednak spora część rynku bazuje na materiałach poligraficznych, eksponowanych w przystosowanych do tego konstrukcjach. Tym samym potykacze reklamowe jeszcze długo będą narzędziem komunikacji z klientem, co istotne, nadal jednym z najskuteczniejszych!
You must be logged in to post a comment.